Loading...
Τετάρτη 18 Δεκ 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Αρ.πρωτ.:4943/606/17-12-13

  Κοινοποίηση: Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Επιθεωρητές Δημοσίων Έργων, Συνήγορος του πολίτη, Γ.Γ. Διαφάνειας, Οικονομικούς Εισαγγελείς

 Πρόκειται για μια χωρίς προηγούμενο πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη που γίνεται σε ένα ρευστό τοπίο, τόσο από οικονομικής απόψεως όσο και από πολιτικής, αφού κανένας δεν μπορεί να προβλέψει με ασφάλεια τι θα συμβεί στους επόμενους μήνες, τόσο στο μέτωπο του υπουργείου όσο και της κεντρικής σκηνής, πόσο μάλλον τους επόμενους χρόνους.

 Δυστυχώς υπάρχουν πολλά σημεία που δεν διευκρινίστηκαν και δεν διασφαλίστηκαν, για τα οποία οι επιφυλάξεις, παραμένουν.

 Εκκρεμούν σοβαρά ερωτήματα, που μόνο στην πράξη μπορούν να απαντηθούν.

Ο μεγάλος αυτός οδικός άξονας δεν θα κατασκευαστεί ως ενιαίο έργο, αλλά θα σπάσει σε δυο κομμάτια (Κόρινθος – Πάτρα και Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα) όσον αφορά τη χρηματοδότηση του.

 Η κατασκευή του τμήματος από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα με χρήματα του ΕΣΠΑ ως δημόσιο έργο χωρίς αυτό να σημαίνει και λιγότερα ή πιο φθηνά διόδια στον αυτοκινητόδρομο, συνολικά.

 Όμως το δε τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα θα σπάσει στα τρία.

 Πιο αναλυτικά:

Το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα θα εκτελεστεί με τη διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης. Το τμήμα Πάτρα – Πύργος που έχει ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη, απαλλοτριώσεις (σε ποσοστό 70%) και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θα εκτελεστεί από πόρους του ερχόμενου ΕΣΠΑ (2014-20) και με εντολέα το υπουργείο Υποδομών.

 Η προκήρυξη της δημοπρασίας του έργου (από το οποίο έχει ολοκληρωθεί το 25% μεταξύ Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας) θα γίνει-όπως διαβεβαιώνουν μέχρι το τέλος του Απριλίου 2014 και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής θα είναι το ίδιο και ταυτόσημο, με αυτό του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα, δηλαδή θα κατασκευάζεται παράλληλα με το Πάτρα-Κόρινθος.

Το τμήμα Καλό Νερό- Τσακώνα, το οποίο έχει ώριμες τεχνικές μελέτες, αλλά του λείπουν οι απαλλοτριώσεις, θα εκτελεστεί –πάλι με βάσει τις κυβερνητικές δεσμεύσεις-από πόρους του ΕΣΠΑ, με χρονοδιάγραμμα κατά το δυνατόν ίδιο με το τμήμα Πάτρα-Πύργος.

 Επειδή, τώρα υπάρχει σαφέστατη μείωση του φυσικού αντικειμένου του έργου, που θα αναλάβουν οι παραχωρησιούχοι.

Επειδή, είναι κάποιες δεκάδες χιλιόμετρα αντί κάποιων εκατοντάδων που προβλέπονταν στην προηγουμένη σύμβαση να εκτελεστούν με πολύ μικρότερο κόστος.

Επειδή θα δημοπρατηθεί το έργο και θα υλοποιηθεί με βάση τη νομοθεσία για επενδύσεις fast track, δηλαδή ταχείας αδειοδότησης και σύντμησης προθεσμιών για επίλυση διαφορών, που τυχόν προκύψουν από την δημοπράτηση του έργου εξαιτίας νομικών εμπλοκών.

 Ερωτάσθε:

  • Πως είναι δυνατόν η κατασκευή ενός έργου (Πάτρα-Τσακώνα), που δεν θα είναι τόσο ανταποδοτικό όσο η Πάτρα-Κόρινθος, άλλωστε αυτός ήταν ένας από τους κύριους λόγους που δόθηκε στους παραχωρησιούχους το δικαίωμα να προεισπράττουν τα διόδια όλα τα προηγούμενα χρόνια;
  • Έχει τεθεί η νέα λύση υπ’ όψη του Χόρστ Ράιχενμπαχ της Task Force, δηλαδή της ευρωπαϊκής ομάδας μελετών που παρέχει τεχνογνωσία και συμβουλευτικές υπηρεσίες για οποιοδήποτε έργο χρηματοδοτούμενο από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία;
  • Να κατατεθούν οι επίσημες και έγγραφες διαβεβαιώσεις.
  • Υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από το ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ); Να κατατεθεί κάθε σχετικό έγγραφο και η απόφαση.
  • Είναι συμβατή η δημοπράτηση του δημόσιου έργου, του τμήματος Πατρών-Πύργου για την παράλληλη εκτέλεση του με το τμήμα Αθηνών-Πατρών στα πλαίσια της σύμβασης παραχώρησης; Να κατατεθούν γνωματεύσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
  • Εάν και κατά πόσο η χρηματοδότηση κοινοτικών πόρων, για την ολοκλήρωση των Δρόμων της Ανάπτυξης, δικαιολογείται να αφήνει «εκτός» από την κάλυψη της, το τμήμα της Ολυμπίας Οδού που οδηγεί στην Ολυμπία και εάν ναι πως αποδέχεται η Ε.Ε η Ολυμπία Οδός να είναι άσχετη με την Ολυμπία και να σταματάει το έργο στην Πάτρα; Να κατατεθεί η σχετική αλληλογραφία.
  • Τέλος πόσα έργα υποδομής μπορεί να αντέξει το νέο ΕΣΠΑ;
  • Γνωρίζει κανείς την αρχιτεκτονική του και τα χρήματα που θα είναι διαθέσιμα για τις οδικές υποδομές; Να κατατεθεί κάθε τι σχετικό.
  • Γιατί δεν κατέπεσαν οι εγγυητικές επιστολές της σύμβασης; Ποιάς αξίας είναι;   

 Ο ερωτών βουλευτής

 Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 
© Copyright 2013 - 2018 ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΟΣ